Této otázce se doposud moc pozornosti nevěnovalo. Ještě před pěti lety s přehledem převažovaly klasické sedačky před kapotovanými. Dnes jsou ale kryté sedačky stále populárnější. Jaké přinášejí benefity?
Při testování ve větrném tunelu automobilové společnosti Daimler (společnost vlastnící např. Mercedes-Benz) vyšlo jednoznačně najevo, o kolik mají klasické sedačky horší vliv na klouzavost. S nohama visícíma pod sedačkou má pilot mnohem větší plochu vystavenou proudění vzduchu a velký koeficient odporu.
Zajímavým zjištěním byl význam aerodynamického dílce u kapotovaných sedaček. Měření a testy ukázaly, že aerodynamická nafukovací kapsa značně pomáhá obtékání vzduchu - v podstatě se dá říci, že čím delší zadní dílec je, tím pozitivnější vliv má na celkový odpor sedačky.
Obrázek: Je 17:00 a piloti odlétají od základny mraku ve výšce 2 km na finální dokluz v klidném vzduchu. Kdo doletí dále?
Sedačky byly testovány při rychlosti obtékání vzduchu 10 m/s = 36 km/h, což se zhruba rovná základní rychlosti kluzáku. Při testování byl použit kluzák kategorie EN-B. Výsledky ukázaly, že při této základní rychlosti mají kapotované sedačky s aerodynamickým dílcem témeř poloviční koeficient odporu v porovnání s klasickými sedačkami. Při použití speedu je tento rozdíl ještě větší, jelikož koeficient odporu roste exponencionálně se vzrůstající rychlostí. Což je důležité zjištění především pro závodně létající piloty.
Běžný rekreačně / sportovně létající pilot by si z těchto testování měl odnést poznatek, že pokud přemýšlí nad koupí výkonnějšího kluzáku, v celkovém hodnocení mu může udělat lepší službu kapotovaná sedačka, než-li křídlo, které je na horní hranici jeho schopností.
Komentáře (1)
Anne Eledge
24.6.2021 17:48Ahoj dámy a pánové;
Ve spolupráci s bona fide odborníky na úvěrové nemovitosti
Jsme vám k dispozici 24/24, abychom vám sloužili a přinesli vám
nejlepší podmínky financování pro půjčku peněz mezi
zejména lidem, kteří ztělesňují vážnost.
Pro více informací nám napište:
Eledgefinance@gmail.com
ANNE ELEDGE.
Srdečně.